Protocol terugkomen na langdurige blessure

Beleid bij Senioren 1, 2 , A1-jeugd en B1-jeugd

Op het moment dat een speler/speelster, die langdurig geblesseerd is geweest, van de behandelend arts weer mag gaan handballen, gaat zij eerst, indien deze speler/speelster zich nog niet heeft vastgespeeld in haar/zijn eigen team, meetrainen en wedstrijden spelen bij het team één trede lager in dezelfde leeftijds- categorie. Afhankelijk hoe deze trainingen en wedstrijden verlopen, bepalen trainers , coaches en speelster samen of deze speler/speelster weer voldoende fit en klaar is om weer bij het eigen team mee te gaan trainen en wedstrijden te gaan spelen. Deze speler/speelster moet tijdens deze trainingen en wedstrijden bij dit lagere team dan wel duidelijk aantonen een hoger niveau te hebben dan zijn/haar overige medespeelsters/spelers en de stap naar zijn/haar eigen (hogere) team ook op wedstrijdniveau weer volledig aan te kunnen.

Heeft deze speler/speelster zich echter al wel vastgespeeld in zijn/haar eigen team, dan gaat zij eerst alleen meetrainen bij het team één trede lager in dezelfde leeftijdscategorie. Afhankelijk hoe deze trainingen verlopen, bepalen trainers, coaches en speelster samen of deze speler/speelster weer voldoende fit en klaar is om weer bij het eigen oorspronkelijk team mee te gaan trainen en daar weer wedstrijden mee te gaan spelen na zijn/haar langdurige blessure.

Doet zich de situatie voor dat er geen team lager in dezelfde leeftijdscategorie bestaat, dan gaat de speelster/speler eerst gewoon weer wekelijks meetrainen met het eigen team. Afhankelijk hoe deze trainingen verlopen, bepalen trainers, coaches en speelster samen of deze speelster weer voldoende fit en klaar is om weer wedstrijden mee te gaan spelen na zijn/haar langdurige blessure.

Beleid bij de spelers/speelsters van de overige teams

Spelers/speelsters van de overige teams, die langdurig geblesseerd zijn geweest en van de behandelend arts weer mogen gaan handballen, gaan eerst gewoon weer wekelijks meetrainen met het eigen team. Afhankelijk hoe deze trainingen verlopen, bepalen train(st)ers, coaches en speelster samen of deze speelster/speler weer voldoende fit en klaar is om ook weer wedstrijden met het eigen team mee te gaan spelen na zijn/haar langdurige blessure.

Beleid voor alle langdurig geblesseerde spelers met uitzondering van de D-, E- en F-jeugd:

Om ervoor te zorgen dat langdurig geblesseerde spelers tijdens hun blessures de binding met de eigen teams niet gaan verliezen, zijn geblesseerde spelers in ieder geval bij de thuiswedstrijden aanwezig. Ook is het wenselijk om tijdens je blessure soms op trainingsavonden even in de sporthal te komen kijken.

Voor het creëren van een goede band en een goede sfeer binnen een team stimuleren wij het als technische commissie bijvoorbeeld verder om regelmatig na afloop van een training/wedstrijd met jouw teamgenoten wat te drinken en na te praten in de kantine. Deze laatste opmerking geldt trouwens ook voor de niet geblesseerde spelers!

** Onder een langdurige blessure verstaan wij een blessure waarvan het herstel minimaal 6 weken in beslag heeft genomen.

Spelers die tot maximaal 6 weken geblesseerd zijn geweest, trainen na hun blessure eerst gewoon weer mee met het eigen team. Afhankelijk hoe deze trainingen verlopen, bepalen trainers, coaches en speler samen of deze speler weer voldoende fit en klaar is om ook weer wedstrijden met het eigen team mee te gaan spelen na haar blessure.

Indien trainer, coach en of spelerwillen afwijken van dit bovenstaand beleid, dient men dit altijd eerst te overleggen met de technische commissie.

Nieuwsbrief

Belangrijke informatie over de vereniging delen wij regelmatig via onze nieuwsbrief.

Hoofdsponsors

H.V. Huissen
Nieuwediep 1b
6851 GB, Huissen

KVK: 40121165

Copyright H.V. Huissen 2024 © Alle rechten voorbehouden.

Website gemaakt en beheerd door: VIDIAN Online

Meld je aan voor de proeftrainingen!

Wat jammer dat je gaat!

Recognice Payment Obligation*
Recognize Cancellation Date*

Wordt lid van H.V. Huissen!

Persoonsgegevens
Lidmaatschap
Afronden
    Accept Automatic Collections*
    Accept Terms & Conditions*

Het lidmaatschap wordt aangegaan voor een verenigingsjaar en wordt telkens stilzwijgend met één jaar verlengd. Het verenigingsjaar loopt van 1 juli t/m 30 juni van het daaropvolgende jaar. Beëindigen van het lidmaatschap kan uitsluitend door het daarvoor bestemde afmeldingsformulier volledig ingevuld en ondertekend in te leveren bij de ledenadministratie en wel uiterlijk op 30 juni, de laatste dag van het verenigingsjaar. Bij beëindiging van het lidmaatschap is de contributie altijd tot het einde van het lopende verenigingsjaar verschuldigd !!!

Bij H.V. Huissen hechten we veel waarde aan de betrokkenheid van elk lid. We verwachten dat ook jij een bijdrage levert, want samen met andere vrijwilligers maken we onze vereniging gastvrij en levendig. Samen zorgen we ervoor dat al onze doelen en activiteiten worden gerealiseerd.

Iedereen heeft eigen interesses en sterke punten. Daarom geven we je de kans om aan te geven welke taken of werkzaamheden binnen de vereniging jou het meeste aanspreken. We willen dat je kunt schitteren in wat je leuk vindt. Onze coördinatoren staan klaar om je te begeleiden en je alle nodige informatie te geven.

We willen je nu alvast hartelijk bedanken voor je bereidheid om mee te werken! Samen kunnen we H.V. Huissen nog beter maken en ervoor zorgen dat iedereen met plezier deel uitmaakt van onze vereniging. Doe mee als vrijwilliger en draag bij aan ons succes!