Uitslag Rabobank Clubkas Campagne bekend, stemmers bedankt!

220 verenigingen uit Lingewaard en Overbetuwe deden dit jaar mee aan de Rabobank Clubkas Campagne. Dat is het hoogste aantal sinds Rabobank Oost Betuwe begon met de actie en ruim 25% meer dan in 2014. De top-3 van clubs met de meeste stemmen bleef gelijk: Speeltuinvereniging Hulhuizen op 1, recipe gevolgd door Historische Kring Gente en voetbalvereniging Jonge Kracht.

Zo’n 150 mensen uit het lokale verenigingsleven waren donderdag 30 april aanwezig bij de Rabobank Clubavond in De Valom in Huissen, waaronder Wilbert Hubers van Handbalvereniging Huissen. Peter Waterman, directievoorzitter van Rabobank Oost Betuwe, was blij met de opkomst. ‘Prachtig, want we doen dit omdat we het verenigingsleven belangrijk vinden. Binnen die clubs zijn vrijwilligers onmisbaar. Het thema vanavond is daarom: binden en boeien van vrijwilligers.’

75.000 euro voor de clubkas
Gastspreker Bas Schepers sloot hierbij aan en gaf tips om meer mensen te betrekken bij je vereniging, vooral via social media. Daarnaast waren er optredens van Vocal Group ZiZo uit Huissen, gymvereniging Elistha uit Elst en zeemanskoor Angeren Schip Ahoy. Hoogtepunt van de avond was de bekendmaking van de uitslag. De Rabobank had € 75.000 beschikbaar gesteld voor de verenigingen. Leden van de bank brachten in totaal 18.211 stemmen uit op hun favoriete club. Op basis daarvan is het geld verdeeld over de 220 deelnemende verenigingen. De toename van het aantal deelnemers is deels te verklaren uit aangepaste toelatingscriteria. Zo mochten dit jaar ook verenigingen zonder leden meedoen. Alle clubs gingen met een mooi bedrag naar huis. Handbalvereniging Huissen ging naar huis met een prachtig bedrag, € 552,08! Via deze weg willen wij alle stemmers van harte bedanken voor hun stem! Mooi om te zien dat er een groot aantal mensen op onze vereniging hebben gestemd!

De Clubavond werd afgesloten met een borrel voor al die enthousiaste vrijwilligers in onze regio.